понеділок, 17 червня 2019 р.


Урок математики 1 клас. Вчитель: Доренко Л.В.
Тема: Таблиці додавання і віднімання числа 3
Мета: формувати в учнів уміння складати таблиці додавання і віднімання числа 3; продовжити роботу над складанням задач на збільшення й зменшення числа на кілька одиниць; додавати і віднімати по 3;  розвивати математичне мовлення;  виховувати культуру письма, інтерес до навчання.
Тип уроку: урок-мандрівка
Обладнання: презентація, карта мандрівки, смайлики-квитки

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Учитель.
Щось відоме та нове
Зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай, точну відповідь шукай.
Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння –
І тоді прийде уміння.
І про тебе, на кінець,
Люди скажуть: «Молодець!».
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
1) Зачитування теми уроку (вчитель)
-   Давайте прочитаємо тему уроку ( тема уроку на екрані) (слайд 1)
«Таблиці додавання і віднімання числа 3
2) Визначення завдань уроку
- Діти, які завдання на уроці ви ставите перед собою?
Діти, сьогодні на уроці ми з вами будемо складати таблиці додавання і віднімання числа 3, розв’язувати задачі на збільшення і зменшення на кілька одиниць.
Але  у нас  буде незвичайний урок.  Ми з вами будемо мандрувати. Мандрівка буде захоплюючою, але на нашому шляху ми зустрінемо багато різних перепон, подолати які зможуть тільки уважні, дисципліновані, винахідливі, трудолюбиві діти. На чому ми будемо  рухатися ви дізнаєтеся коли відгадаєте загадку.
Загадка
Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на перонах  (потяг)
Так. Ми з вами відправляємося у подорож на потязі. І маємо дібратися до країни Знань, але щоб туди потрапити, потрібно справитися з завданнями які нам запропонують жителі різних станцій.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
-   Скільки у поїзді вагонів? Давайте полічимо їх спочатку з голови до хвоста, а потім навпаки:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
-   Назвіть наступний вагон за третім, сьомим вагоном.
-   Назвіть попередній вагон до другого, десятого.
-   Назвіть сусідні вагони четвертого, восьмого вагона.
Добре вмієте рахувати до 10.
Ну що ж вирушаємо у путь, нас цікаві речі ждуть
Робота в групах
- Діти, а хто веде потяг? (машиніст)
- Хочете дізнатися, хто машиніст цього чарівного потяга?
Для цього вам потрібно об'єднатися в групи і скласти зображення машиніста із геометричних фігур, які лежать у вас у конвертах.
Пригадаємо правила роботи в групі:
-   Умій вислухати товариша.
-   Не шуми.
-   Слідкуй за часом.
-   Поважай думку кожного.
Тож до роботи!
Гарні вийшли котики. Які геометричні фігури використали, щоб скласти котика?
-         Машиніст є. Залишилося сісти на місця й вирушити в подорож. Але, щоб потрапити у потяг, кожному пасажирові треба отримати квиток. Для цього розв'яжемо завдання.
(Учні відповідають на запитання і отримують квиток)
1) Назвіть найменше одноцифрове число.
2) Назвіть найбільше одноцифрове число.
3) Назвіть одиницю вимірювання довжини.
4) Скільки днів у тижні?
5) А який сьогодні день?
6) Назвіть третій день тижня.
7) Як називаються числа при додаванні?
Гра ланцюжок
http://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics1/mathematics1.files/image075.jpg
 Молодці! Усі придбали квитки. Погляньте на них уважно, що зображено? (обличчя)
А чого не вистачає? (ротика)
Ротик ви домалюєте наприкінці уроку. Якщо урок вам сподобається, намалюєте усмішку, якщо ні – то сумний вираз обличчя.
Отже, квитки у нас є, потяг є, і ми можемо сміливо вирушати в подорож.
- Увага! Увага! З першої колії відходить потяг з села Аджамка до міста Знань. Просимо пасажирів сісти на свої місця (слайд2).
- Ми прибули на зупинку «Казкова» (слайд 6). А чи любите ви казки?
- Послухайте уважно уривок із казки і скажіть, які числа згадують у казці?
Жили собі дід і баба поблизу синього моря. Вони жили в землянці цілих десять і три роки. Баба пряла, а дід ловив рибу. Коли одного разу дід закинув у море вудку – зловилася рибка, але не проста, а золота.
Які числа згадувалися у казці? ( 10 і 3)


Хвилинка каліграфії
- З числом 3 ми вже знайомі, тому пропишемо каліграфічно рядок цифри 3.
 (Один учень біля дошки показує зразок)
Оберіть у себе цифру-Королеву. Молодці.
- Як називається казка, яку ви щойно слухали?
Так, «Золота рибка» і саме вона приготувала наступне завдання. Якщо ми його виконаємо, то продовжимо подорож.
Математичний диктант
Перелік казок ми продовжимо під час математичного диктанту. У назвах казок, які я читатиму, знайдіть числа і позначте їх відповідними цифрами:
( «Один палець», «Дві кізочки», «Троє поросят», Чотири рясні дощі», «П'ять бажань», «Про змія, у якого шість голів», «Сім козаків, і восьмий, який був отаманом», «Дев'ять братів і десята сестра Галя»)
-   Перевіримо, які числа ви записали (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10)
-   У якому порядку (зростання чи спадання) записані цифри математичного диктанту?
-   Назвіть цей ряд чисел у порядку спадання від 10 до 1.
IV. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.
1.Складання і запис таблиць додавання і віднімання числа 3 .
Наступна станція до якої ми попрямуємо – станція «Новинка» (слайд 7) Жителями цієї станції є пізнайки. Для нас вони приготували задачку:
Киця й котик залюбки
Випікали пиріжки,
Киця з тіста три зліпила.
Котик з снігу тільки два.
Скільки всіх, малеча мила,
Пиріжків вони з’їдять?
(Три)
Молодці!
Вони  просять нас допомогти скласти таблиці додавання і віднімання числа 3.
Складання таблиць і запис їх у зошит.(слайд 8-9)
Молодці! Ви дуже гарно попрацювали, і ми можемо вирушати далі. Але нам потрібно трішки відпочити.
Фізкультхвилинка (танцювальні рухи під музичний супровід) (слайд 10)
-   Відпочили, тепер можна і далі працювати.
Закріплення таблиці додавання і віднімання числа 3.
(робота з підручником)
Ми наближаємось до зупинки «Юний математик» (слайд 11)
Завдання від жителів цієї станції : розв’язати з коментуванням приклади під номером 3.
(діти коментують розв’язання кожного прикладу і записують у зошити)
Завдання 1
Розгляньте числовий промінь. Від якого числа летіло сонечко? На якому числі сіло спочатку? потім? Прочитайте приклад. Яка відповідь прикладу?
Скільки всього додали? Як додавали? Скільки всього відняли? Як віднімали?
Завдання 2
Додавайте по 3, починаючи з числа 2.
Віднімайте по 3, починаючи з числа 10.

Завдання 3
Розгляньте таблиці. Що треба зробити з числами першої таблиці? Яку дію виконати?
Що треба зробити з числами другої таблиці? Яку дію виконати?
Завдання 4
Розв’яжіть приклади. Назвіть приклади з однаковими відповідями. (7 + 3; 8 + 2; 6 - 3; 0 + 3; 3 + 2; 2 + 3; 8 — 2; 9 — 3) Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку зростання. (3 - 3; 4 - 3; 5 - 3; 1 + 3; 4 + 3; 5 + 3)
Завдання 5
Скільки загадок відгадала Іринка? Скільки загадок відгадала Ганнуся? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?
Завдання 6
Скільки відрізків накреслив Олекса? Скільки відрізків накреслив Тарасик? Як треба міркувати, щоб правильно розв’язати задачу?
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Станція    «Здійснення бажань» (слайд 12)
Під’їхали ми до міста проте у нас на дорозі стоїть шлагбаум, щоб його відкрити потрібно відкрити замок і підібрати ключ до колодки.  Щоб знати який ключ вибрати, нам потрібно розв’язати таке завдання
1.     Робота в парах. Гра «Чарівні фігурки»
— Складіть квадрат із трикутників; ялинку із трикутників.
Молодці, а тепер із цих фігур розв’яжіть приклади (записані з іншої сторони трикутників)
7 + 1 + 2        
9 – 2 + 3         
0 + 4 + 3        
9 – 1 - 3
0 + 5 + 5        
6 – 2 - 1          
8 + 1 - 2         
Діти складають ключі.
І відкривається шлагбаум.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ
1.  Слово вчителя
Усі завдання виконали, і наближаємось до кінцевої зупинки «Місто знань». (слайд 13) А от місто Знань – це і є наша рідна школа, де будемо навчатись і будемо багато років ще здобувати знання. А зараз повернемось до наших квитків і кожен з вас домалює ротик. Якщо урок сподобався – усмішку, а якщо ні, то сумний вираз обличчя.
Гра «Мікрофон»
-         Що найбільше сподобалось на уроці?
-         Яке завдання було складним?
-         Яке завдання було простим?
Підсумкове слово вчителя
-         Молодці, на уроці математики ви виконали багато завдань, бо були активними, старанними. З вами було дуже цікаво подорожувати.
-         Дякую Вам за урок!

Немає коментарів:

Дописати коментар